Jautājumi un atbildes
Jautājumi un atbildes. Bieži uzdotie jautājumi: lidojumu rezervēšana, apmaksa, aviobiļētes saņemšana, par biļetēm, reģistrāciju lidostā un bagāžas normām. Ceļošana ar bērniem un mājdzīvniekiem. Dokumenti.
Lidojumu rezervēšana
Kā es varu zināt, ka man ir rezervēta biļete?
Jūs saņemsiet apstiprinājuma e-pastu ne vēlāk kā 2 stundas pēc rezervācijas. Tāpēc ir nepieciešams aizpildīt e-pastu, kuru jūs faktiski izmantojat, veicot rezervāciju.
Es joprojām neesmu saņēmis apstiprinājuma e-pastu. Vai man ir rezervēta biļete?
Pārbaudiet e-pasta mapi ar surogātpastu. Ja arī jūs to nevarat atrast, sazinieties ar klientu atbalsta dienestu, izmantojot tērzēšanu vai tālruni. Iespējams, ievadot e-pastu, ir bijusi drukas kļūda un tā ir jālabo.
Ko darīt, ja mēs ceļojam lielākā grupā?
Sazinieties ar klientu atbalsta dienestu. Maksimālais grupas lielums, rezervējot onlainā, ir 9 cilvēki. Jums ir jāveic rezervācija visiem grupas dalībniekiem uzreiz. Atsevišķas rezervācijas vēlāk nevar apvienot vienā. Pēc tam jums ir jāmaksā par visām biļetēm uzreiz, pretējā gadījumā visas rezervācijas tiks zaudētas.
Maksājums
Kā es varu samaksāt par biļeti?
Jūs varat apmaksāt biļeti vairākos veidos:
- Ar kredītkarti – izmantojot drošu maksājumu vārteju uzreiz pēc rezervācijas
- Ar bankas pārskaitījumu
- Ar internetbanku
Kā un kur es varu saņemt savu biļeti?
Biļete jums tiks nosūtīta elektroniski uz rezervācijā norādīto e-pasta adresi. Biļete nav jādrukā. Lai iekļūtu lidmašīnā, nepieciešama tikai izdrukāta iekāpšanas karte, kuru saņemat uz biļetes pamata pēc reģistrēšanās – vai nu atsevišķi internetā, vai lidostā.
Lidostā iekāpšanas karti iespējams saņemt arī pie reģistrācijas letes vai pie reģistrācijas automātiem. Pie kases sevi var apliecināt ar pasūtījumā norādīto ceļošanas dokumentu. Tirdzniecības automātos reģistrēšanos var sākt, ievadot rezervācijas kodu.
Kāpēc man par biļeti jāmaksā šodien?
Dotā biļetes cena vienmēr var tikt garantēta tikai tajā pašā dienā. Tāpēc ir nepieciešams, lai nauda kontā nonāktu līdz šim laikam, pretējā gadījumā rezervācija nenotiks. Ja jūs uztraucaties, ka pārskaitījums nebūs pietiekami ātrs, maksājumu karte ir pārliecināta.
Ja nevaru laicīgi samaksāt par biļeti, vai var pagarināt termiņu?
Termiņu nevar pagarināt, jo tad nevaram garantēt vienādu biļetes cenu. Taču klientu atbalsta dienests var mēģināt atkārtot rezervāciju. Sazinieties ar viņiem, izmantojot tērzēšanu vai tālruni.
Biļete un reģistrācija
Vai biļete vai iekāpšanas karte ir svarīgāka?
Biļete kalpo kā apstiprinājums jūsu lidojumiem un satur norādījumus par reģistrāciju un pārsēšanos. Pamatojoties uz to, jūs saņemsiet iekāpšanas karti pēc reģistrēšanās. Atšķirībā no biļetes, tai vienmēr jābūt izdrukātai un ar to lidmašīnā tiks ielaists tikai jūs.
Kas ir reģistrēšanās tiešsaistē?
Ja lidojumam jāreģistrējas tiešsaistē, to uzzināsiet no iegādātās biļetes. Jūs varat reģistrēties pats un izvairīties no stāvēšanas rindā lidostā. Taču neaizmirstiet izdrukāt iekāpšanas karti, kas jums būs pēc reģistrēšanās, un paņemiet to līdzi.
Ko darīt, ja man ir jāreģistrējas lidostā?
Ja nevarat iepriekš reģistrēties tiešsaistē, atrodiet savu aviokompānijas reģistrācijas galdu lidostā. Tur jūsu bagāža tiks reģistrēta, pamatojoties uz jūsu elektronisko biļeti.
Cik stundas pirms izlidošanas man jābūt lidostā?
Tas ir atkarīgs no konkrētās lidostas un maršruta. Tomēr pēc noklusējuma vajadzētu pietikt ar to, ka ierodaties lidostas ieejā 2 stundas pirms izlidošanas Eiropas maršrutos un okeāna maršrutos, vēlams 3 stundas pirms izlidošanas. Ja izmantojat reģistrēšanos tiešsaistē, varat to izdarīt arī vēlāk, taču vienmēr jau laikus, lai savlaicīgi nokļūtu līdz vajadzīgajiem vārtiem.
Viss, kas man ir nepieciešams, ir mobilā iekāpšanas karte, lai iekāptu lidmašīnā?
Zemo izmaksu līnijām vienkārši uzrādiet biļeti no mobilā tālruņa. Jūs tiksiet uzņemts citās aviokompānijās tikai ar izdrukātu iekāpšanas karti.
Viņi pārcēla manu lidojumu. Ko man darīt?
Ja lidojuma maiņa neapdraud nevienu citu jūsu savienojumu, jums būs jāpacieš izmaiņas. Tomēr, ja neveicat pārsūtīšanu un nākamo lidojumu, lūdzu, sazinieties ar klientu atbalsta dienestu, lai saņemtu palīdzību.
Vīzas, vakcinācijas un dokumenti
Kur es varu uzzināt, vai man ir nepieciešama vīza?
Pilnu pārskatu varat atrast Ārlietu ministrijas tīmekļa vietnē. Izvēlnē atlasiet valsti, uz kuru lidojat. Jūs redzēsiet pašreizējos ieteikumus un brīdinājumus. Ja joprojām neesat pārliecināts, sazinieties tieši ar valsts vēstniecību.
Vai tā ir taisnība, ka man arī ir nepieciešama vīza, lai pārceltos?
Pirms rezervācijas noskaidrojiet, caur kurām valstīm lidojat. Ja pa ceļam pārsēdaties un atkal ir jāreģistrē bagāža, jūs atstājat tranzīta zonu un atrodaties svešas valsts teritorijā.
Kur es varu zināt, vai man ir vajadzīgas vakcinācijas?
Pilnu pārskatu varat atrast Ārlietu ministrijas tīmekļa vietnē. Ja joprojām neesat pārliecināts, sazinieties tieši ar valsts vēstniecību.
Vai es varu lidot tikai ar ID vai autovadītāja apliecību?
Ja lidojat Eiropas Savienībā, pietiek ar derīgu ID vai autovadītāja apliecību. Tomēr dažām dalībvalstīm ir savi noteikumi, tāpēc iepriekš pārbaudiet, vai jums nav nepieciešama pase valsts vēstniecības vietnē.
Bagāža
Kāda ir atšķirība starp rokas bagāžu un reģistrēto bagāžu?
Rokas bagāža ir tāda, kuru var uzņemt ikviens pasažieris, izņemot zīdaiņus. Tā maksimālie pieļaujamie izmēri un svars katrai aviokompānijai ir atšķirīgi (parasti 6-12 kg), un to var uzzināt rezervēšanas brīdī. Reģistrētā vai pakārtotā bagāža tiek nodota jūsu aviokompānijas letes pirms izlidošanas un ceļo gaisa kuģa kravas nodalījumā. Tātad jums nav piekļuves tam lidmašīnā.
Kā es varu zināt, vai mana bagāža ir iekļauta biļetes cenā?
Visas bagāžas skaitu, maksimālo izmēru un svaru, kas jums ir, varat redzēt rezervēšanas brīdī un biļetē. Zemo izmaksu aviokompānijām reģistrētā bagāža biļetes cenā nav iekļauta un ir iekļauta tikai rokassoma; ir jāpiemaksā par bagāžu, veicot rezervāciju vai reģistrējoties tiešsaistē.
Vai man tiešām ir jāpaņem un jāpārbauda mana bagāža katrā pārsēšanās reizē?
Ne vienmēr. Ja jums ir visi lidojumi ar vienu biļeti un no vienas un tās pašas kompānijas, jūsu bagāža, iespējams, tiks pārvietota tikai no vienas lidmašīnas uz citu. Tomēr, ja jums ir divas atsevišķas biļetes (piem. Ryanair, no Rīgas uz Londonu un no Londonas uz Tenerifi), jums ir jāpaņem bagāža un tā vēlreiz jāreģistrē.
Vēlos vest lieko vai speciālo bagāžu. Vai es varu iekāpt katrā lidmašīnā?
Pirms biļetes rezervēšanas sazinieties ar klientu atbalsta dienestu, pa e-pastu vai tālruni.
Mana bagāža aizkavējās vai pazuda. Vai man ir tiesības uz kompensāciju?
Ja aviokompānija pazaudē, sabojā vai aizkavē jūsu bagāžu, tā var jums nodrošināt maksimālo atmaksu aptuveni EUR 1300 apmērā. Taču tas attiecas tikai uz gadījumiem, ja aviokompānija nav veikusi visus nepieciešamos pasākumus, lai novērstu bojājumus, vai ja to nav bijis iespējams veikt. Jums jāziņo par bagāžas bojājumiem ne vēlāk kā 7 dienas pēc saņemšanas. Jūs varat iesniegt sūdzību par bagāžas aizkavēšanos vēlākais 21 dienas laikā. Jums ir jāiesniedz sūdzība tieši aviokompānijai lidostā.
Ko es nevaru paņemt salonā?
Protams, bīstamas lietas, piemēram, saspiestas gāzes, viegli uzliesmojošas vielas, ieroči, šķiltavas, asi priekšmeti vai sporta aprīkojums, piemēram, golfa nūjas, beisbola nūjas, boulinga bumbas, kijas, hokeja nūjas un slēpju nūjas. Arī pārtiku savā īpašumā nav īpaši ērti, jo var saskarties ar aviokompāniju iekšējiem noteikumiem vai tās valsts eksporta un importa ierobežojumiem, uz kuru lidojat.
Jūs varat nēsāt zāles (tabletes) personīgai lietošanai atbilstošā daudzumā. Tomēr īpašas zāles, piemēram, inhalatori vai injekcijas, jāglabā oriģinālajā iepakojumā un ar recepti angļu valodā.
Vai varu paņemt līdzi klēpjdatoru?
Elektronika, piemēram, klēpjdatori, kameras un mobilie tālruņi, nekaitēs lidmašīnai un var palikt jūsu rokas bagāžā. Tas attiecas uz bezvadu pelēm, Bluetooth austiņām, lāzera rādītājiem un radio raidītājiem. Ierobežojumi var attiekties arī uz litija jonu akumulatoriem, kas darbina jūsu elektroniku. Ja to jauda ir lielāka par 100 Wh, tos var neļaut uz kuģa.
Ceļošana ar bērniem
Vai tiešām bērns var lidot viens stjuartes uzraudzībā?
Tas ir maksas pakalpojums, un tas ir jāpasūta iepriekš, bet dažām aviokompānijām jā. To dara aviokompānijas darbinieks, paņemot bērnu lidostā un veicot visas pārbaudes līdz klājam. Tur par bērnu rūpējas aviācijas darbinieki. Pēc nosēšanās bērns atkal aviokompānijas darbinieka pavadībā tiek izvests cauri lidostai un nodots personai, kura iepriekš tika minēta kā saņēmējs. Šis pakalpojums parasti ir obligāts bērniem vecumā no 5 līdz 12 gadiem, kuri ceļo vieni vai bez likumiskā pārstāvja. Ja ir interese, sazinieties ar klientu apkalpošanas dienestu, kas konsultēs un palīdzēs izvēlēties lidojumu.
Vai es varu uzņemt vairāk nekā vienu mazuli kā pieaugušais?
Kā pieaugušais jūs varat ceļot ar 2 bērniem līdz 2 gadu vecumam. Tomēr jums ir jāiegādājas biļete vienam no tiem tāpat kā bērnam, kas jaunāks par 12 gadiem, lai iegūtu sēdvietu. Drošības apsvērumu dēļ lidojuma laikā vienai personai nav iespējams turēt rokās divus bērnus. Pilnīgs izņēmums ir dažas aviosabiedrības, piemēram, British Airways, kurām ir nepieciešams vismaz 1 pieaugušais, lai ceļotu ar katru mazuli.
Vai es varu ņemt līdzi ēdienu mazulim?
Ja ceļojat ar bērnu, kas jaunāks par 2 gadiem, uz kuģa varat ņemt bērnu pārtiku jebkurā tilpumā. Tomēr drošības pārbaude var lūgt nogaršot abus tās klātbūtnē.
Ceļošana ar mājdzīvniekiem
Vai man iepriekš jārezervē lidojums ar savu mājdzīvnieku?
Aviokompānijai vispirms jums jāapstiprina, ka tā var transportēt dzīvnieku. Dažas aviokompānijas – Ryanair, Wizz Air neļauj ceļot ar mājdzīvniekiem. Aviokompānija arī var atteikties pārvadāt dzīvnieku. Tāpēc labāk ir apmaksāt savu rezervāciju tikai pēc tam, kad aviokompānija apstiprina mājdzīvnieka transportēšanu. Ja dodaties ceļojumā ar savu mājdzīvnieku, sazinieties ar klientu atbalsta dienestu.
Kādiem dokumentiem jābūt dzīvniekam, lai viņš lidotu?
Katram dzīvniekam ir jābūt savai derīgai mājdzīvnieka pasei, kurā jāiekļauj vakcinācija pret trakumsērgu un visas citas, kas nepieciešamas, lai ieceļotu valstī.
Vai mājdzīvnieks vienmēr ceļo ar mani uz kuģa?
Katrai aviokompānijai ir savi noteikumi. Uz kuģa parasti ceļo suņi un kaķi, kuru maksimālais svars ir 5–8 kg, ieskaitot sertificētu kasti. Kastei jābūt ar ūdensnecaurlaidīgu dibenu un dzīvniekam tajā jāspēj stāvēt un griezties. Soma vai tā sauktā mīkstā soma netiek uzskatīta par kasti. Lielāki mājdzīvnieki ceļo zem klājiem ar nosacījumu, ka lidojumā tiek uzturēta tāda temperatūra, lai dzīvnieks neciestu no aukstuma.
Vai es varu ceļot ar savu mājdzīvnieku uz jebkuru valsti?
Vienmēr rūpīgi pārbaudiet noteikumus. Dažās valstīs pietiek ar mājdzīvnieka pasi un vakcināciju, citās tam jābūt karantīnā vai jāatbilst īpašiem nosacījumiem.